2010-12-09

hristiyanlar mezarlarını 6 feet derinliğinde kazarlar..

ahh six feet under..
bir dizi insanın hayatını değiştirebilir mi??
ya da insanlara bakış açısını.. başkalarının ne aldığı umrumda değil, ama benimkini gerçekten değiştirdi..
bugün bir nostalji yaptım..
-az önce..

3 yıl kadar önce izlemiştim bu diziyi, (daha önceden cnbce-de yayınlandığında arada bakardım ama anlayamamışım o zamanlar belli olmayan sebeplerden) ve hayatımda izlediğim bir dizi ya da herhangi birşey olarak değilde gördüğüm güzel bir düş gibi hissettiriyor şimdi hiç uyanmak istemediğim..

birlikte yaşayan ya da birbirleriyle bağlantısı olan insanların, hayatların ne denli kopuk olabileceğini, insan psikolojisinin ne denli değişken olabileceğini hiç bu kadar net görememiştim hayatım boyunca..

six feet under kendi içinde bölümlerden oluşan, her bölüme farklı bir ölüm hikayesiyle başlayan bir sanat eseri.. karakterler kendi içlerinde bölünmüş, birbirlerinin içinde bölünmüş birbirinden korkunç derece de farklı tipler, ama bir o kadar da aynılar..
cenaze evi işleten bir ailenin trajıkomik, dramatik, psikolojik öyküsü..
karakterler üzerinde baskınlıklar yok, hepsi bir hayatın, kendi hayatlarının başrol oyuncuları ve karakterler arasındaki zıtlıklar- benzerlikler, inişler-çıkışlar o kadar samimi bir biçimde yansıtılmışki her bölüm bittiğinde elinden şekeri alınmış bir çocuk hissiyatına kapılıyorsunuz..


...tuhaf...


hayatım boyunca böyle bir duyguya başka hiçbir şekilde kapılmadım..
dizinin süren 5 sezonunda kendimden, hayatımdan, düşüncelerimden, sürekli değişim gösteren psikolojimden o kadar fazla şey bulup çıkardımki, gittiğim en iyi terapiden de iyi bir sonuç aldım.. herkes kendi hayatından, içinden binlerce farkında olmadığı belki üstünü örttüğü birçok şey bulacak.. eminim..

bugün arkadaşım tülin aradı onada en son görüştüğümüzde vermiştim bu diziyi.. aylarca da bahsetmiştim zaten ne kadar mükemmel olduğundan.. tülin akıllı kızdır, onu sıkmaz içine alır böyle bir güzellik..
...neyse..
ve six feet under'ı bitirdiğini, hayatında izlediği en iyi dizi olduğunu ve ''en iyi son'a'' sahip olan dizi olduğunu söyledi..
uzun zamandır düşünmemiştim six feet under'ı.. biraz kaptırdıktan sonra son bölümü izlerken buldum kendimi.. jeneriğinden, ekranın kararıp da dizinin artık bitmiş olduğu gerçeğiyle yüzleşene kadar izledim.. fonda sia - breathe me..

yarın tülin'i görücem..
ah pardon bugün..
eminim konuyu açıcaktır ve uzun bir süre bana diziyle ilgili tonla şey sıralayacak..
sevdiğim insanlarla, sevdiğim şeyler hakkında konuşabilmeyi seviyorum..
bu yüzden sevdiğim bir müziği herkesin dinlemesini, sevdiğim bir dizi-filmi herkesin görmesini istiyorum.. böylece onlarla uzun uzun bunlardan konuşma şansım oluyor..



ve six feet under.. herkesin izlemesi gereken bir drama.. bir trajedi.. bir başyapıt..

1 yorum:

  1. Paylaşımı seviyırsunuz. ANLATIMLARINIZ DA GÜZEL. yÜREĞİNİZE SAĞLIK...

    YanıtlaSil